SafeTeam tecknar ramavtal med Göteborgs Stad

SafeTeam har, som en av fem leverantörer, tecknat ett fyraårigt ramavtal värt 300 miljoner kronor med Göteborgs Stad och sju andra kommuner i Västsverige.

– Vårt anbud var det mest kostnadseffektiva – med råge. Näst bäst anbud var drygt 15 procent dyrare och det dyraste anbudet var över 50 procent dyrare än vårt, säger Victor Muszynski som är försäljningschef på SafeTeam.

Det var i april som Göteborgs Stad Inköps- och upphandlingsförvaltning utlyste en upphandling av lås, dörrautomatik och beslag. Åtta företag lämnade in anbud. De anbudsgivare som uppfyllde alla krav rangordnades efter hur kostnadseffektiva de var.

Göteborgs Stad Inköps- och upphandlingsförvaltning har skrivit ramavtal med de fem högst rankade anbuden, däribland SafeTeam.

– Jag är väldigt glad och stolt för förnyat förtroende. Vi har haft ett oavbrutet samarbete med Göteborgs kommun gällande lås- och säkerhetstjänster sedan 50 år tillbaka, vilket nu kan fortsätta på samma goda sätt, säger Thomas Benneklint, vd på SafeTeam.

Ramavtalet ger förvaltningar och kommunala verksamheter i Göteborgs, Härryda, Kungälvs, Lilla Edets, Orust, Partille, Tjörn och Öckerö kommuner möjlighet att beställa olika typer av låssystem och dörrelaterade produkter från SafeTeam. Detta inkluderar allt från lås och dörrstängare till avancerade kodlås och dörrautomatik. Avtalet omfattar också tjänster som installation, service och reparation av dessa produkter.

För mer information, kontakta SafeTeams försäljningschef Victor Muszynski på e-postadress victor.muszynski@safeteam.se eller telefonnummer 031-724 23 08.