Service i Särklass i praktiken – DEL 5
Ett personligt bemötande och viljan att göra det lilla extra för kunden. I den femte delen av artikelserien om Service i Särklass berättar Rose-Marie Hällberg, butiksansvarig för SafeTeam i Lunda industriområde norr om Stockholm, om framgångsreceptet för butiksservice som sticker ut.
Utöver sitt erbjudande av installation och service av säkerhetslösningar runt om i hela landet har SafeTeam även nio fysiska butiker – i Stockholm, Göteborg, Malmö, Mölndal, Stenungsund och Trollhättan. För fastighetsskötare såväl som för privatpersoner erbjuder dessa butiker ett komplett sortiment av lås- och säkerhetsprodukter, med snabb och professionell hjälp av erfaren butikspersonal. Och kunderna är nöjda – butikernas genomsnittliga betyg på Google är 4,5 och lovorden i recensionerna många.
Positivt bemötande central del i arbetet
En av SafeTeams butikstekniker som dagligen tar emot kunder och hjälper dem med exempelvis tillverkning, kopiering och utlämning av nycklar är Rose-Marie Hällberg. Hon tror att det höga snittbetyget beror på butikspersonalens genuina vilja att tillmötesgå kundens behov.
– Vi strävar alltid efter att göra det lilla extra för kunden, med positivt bemötande och lyhördhet som central del i vårt arbete. Många kunder är dessutom återkommande, vilket gör att vi kan skapa personliga relationer och verkligen lära känna kundernas behov. På så sätt kan vi alltid ligga steget före och stå redo med bästa möjliga lösning, säger Rose-Marie.
Fysiskt möte viktigt vid kopieringsskyddade låssystem
Många av kunderna som Rose-Marie möter är fastighetsskötare med brådskande behov av nyckelkopiering. Inte sällan rör det sig om kopieringsskyddade låssystem där det krävs att beställning och utlämning genomförs på korrekt sätt.
– I de här fallen, där vi följer noggrant dokumenterade bestämmelser från olika bostads- och hyresrättsföreningar, blir vikten av fysiska möten och personlig service extra påtaglig. Att vi finns tillgängliga på nio olika platser runt om i landet och dessutom kan hjälpa kunderna där det passar dem bäst känns därför väldigt bra, säger Rose-Marie.
Mer än bara låssmed
Som auktoriserat låssmedsföretag kan SafeTeam erbjuda certifierad kompetens och trygghet för sina kunder – och butiksutbudet sträcker sig längre än hos en renodlad låssmed. Utöver nyckel- och låstillverkning, utlämning av passerbrickor och försäljning av låsprodukter kan Rose-Marie och hennes kollegor dessutom bistå med förmedling av kontakt för hjälp med larm, kamerabevakning och andra säkerhetslösningar från SafeTeam.
– Att dagligen möta våra kunder och hjälpa dem att hitta rätt produkt, lösning eller kontakt är ett otroligt givande arbete. Vi får mycket positiv respons och våra kunder är väldigt trevliga, vilket gör att det känns roligt och berikande att gå till jobbet varje dag, avslutar Rose-Marie.
Service i Särklass i praktiken
Du har läst den femte delen i en artikelserie från SafeTeam om Service i Särklass. Följ oss för fler artiklar här på hemsidan eller på vår Facebook- eller LinkedIn-sida.
Läs även:
Service i Särklass i praktiken – DEL 1
Service i Särklass i praktiken – DEL 2