Rikstäckande säkerhet
För större företag med geografiskt utspridda enheter, som exempelvis butikskedjor, större datahallar, kontor eller hyresbostäder, arbetar vi med rikstäckande säkerhetslösningar. Vi erbjuder hela säkerhetskedjan med produkter, installation, serviceavtal och support i hela landet.
En väletablerad rikskundsorganisation
Som rikstäckande säkerhetsföretag har SafeTeam stor vana att arbeta med rikstäckande kunder. Vi har ett affärsområde som enbart fokuserar på detta, SafeTeam Retail- & Rikskunder, som idag servar cirka 3300 kundenheter – från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Vi förstår vikten av hög tillgänglighet, kostnadskontroll och även enkelhet för slutanvändarna.
Säkerhetslösningar i hela Sverige
I hela landet erbjuder vi installation, service och jour för:
En kontakt för allt säkerhetsarbete
För att säkerställa hög kvalitet och service får ni som tecknar riksavtal med oss en dedikerad kundansvarig projektledare. Detta ger er en och samma kontaktperson, som håller ihop alla era leveranser i hela Sverige, oavsett produkt- eller tjänsteområde.
Trygg leverans med god kunskap om er
Vår kundansvariga projektledare säkerställer att SafeTeams leveranser och tjänster löper smidigt, återkopplas till rätt kontaktperson och såklart att de standarder som vi tillsammans kommit överens om uppfylls.
Genom detta upplägg lär vi känna er och ni lär känna oss. Vi får även en mycket bra förståelse för era processer och ert säkerhetsarbete, med kontinuitet över tid.
Brett produktutbud och värdefulla tjänster
I våra rikstäckande säkerhetslösningar ingår anpassade säkerhetslösningar inom lås, larm, kamerabevakning, dörrautomatiker, passersystem/kodlås, jalusier och galler. Inom lås tillverkar vi även cylindrar och nycklar i egen regi och säkerställer behörigheter, beställningsprocesser, dokumentation och säker leverans.
Fjärrtjänster online
Till många av produkterna kan vi även erbjuda tillhörande fjärrtjänster, såsom Kamera Online för er kamerabevakning eller Passage Online för hantering av ert passersystem. Med dessa tjänster kan vi på ett snabbt och effektivt sätt hjälpa era slutanvändare med exempelvis inställningar, behörigheter, framtagning av händelser eller rapporter och även göra serviceåtgärder på distans, med felsökning. Online-tjänster möjliggör också att vi kan driftövervaka er säkerhetsteknik och till exempel få larm vid fel.
Jour dygnet runt – i hela landet
Med service- och jouravtal är vi med er dygnet runt, året runt. Vi kan många gånger supportera era slutanvändare med ett enkelt telefonsamtal. Vid behov åker vi även ut på plats om olyckan är framme och ni behöver snabb hjälp.
För er som finns på många platser
Vi erbjuder rikstäckande säkerhetslösningar för:
- butikskedjor/detaljhandel
- större fastighetsbolag
- vård- och apotekskedjor
- andra företag med etableringar på flera orter.
Med vårt koncept för rikskunder kan vi hjälpa er till en enhetlig säkerhetsstandard oavsett ort, och ett effektivt säkerhetsarbete.
Vårt erbjudande för rikskunder
- En kontakt för allt säkerhetsarbete
- Enhetlig säkerhetsstandard för alla era enheter
- Enhetlig prisbild
- Jour dygnet runt – i hela landet!
Några av våra kunder
Hög tillgänglighet
Vi på SafeTeam har satsat mycket på vår tillgänglighet. Med ett telefonnummer och en mejladress kommer era slutanvändare enkelt och snabbt i kontakt med oss.
Vi tar emot, förmedlar och återkopplar utförda ärenden till era enheter runt om i landet. Vår organisation säkerställer också att vi vidtar rätt åtgärd för aktuellt ärende, utifrån i förväg överenskomna processer. Det kan handla om online-tjänster och felanmälningar, men också om råd och stöd direkt på telefon, till exempel hur man gör ett batteribyte eller kodbyte.
Få led i kommunikationen säkrar kvalitet och återkoppling
Vid inrapporterade ärenden från er tar vi snabbt kontakt med ansvarig arbetsledning, eller många gånger direkt med teknikern som befinner sig på orten. Detta gör att vi kvalitetssäkrar överlämningen av ärenden med få led och enkelt kan säkra återkopplingen tillbaka till den inringande slutanvändaren.
Lagar och försäkringskrav
Tillsammans med er som kund tar vi fram rätt produkter och tjänster utifrån era behov. Behoven kan vara grundade i personaltrygghet, hot och lagervärde men också gälla krav från ert försäkringsbolag. Till det lägger vi vår erfarenhet av produktval och tjänster, som gör att vi kan komma med en samlad rekommendation om vad som passar er bäst. Många gånger finns också lagar och förordningar för säkerhet som vi kan ge rådgivning kring.
Tillsammans med er arbetar vi utifrån detta fram en säkerhetsstandard, som vi följer i samarbetet över tid.
Smart säkerhet
Tekniken går rasande fort framåt och SafeTeam följer ständigt utvecklingen i vår strävan att ta fram smarta erbjudanden. Ett spännande område är kameraövervakning med smarta analyser, till exempel:
- istället för passerbricka/tryckknapp ser en kamera att behörig personal kommer gåendes mot en dörr, varpå dörren öppnas. Det underlättar om personalens händer är upptagna med att bära varor.
- om någon ramlar ihop, kanske bland lagerhyllor eller liknande där personal inte ser, ska kamerasystemet larma
- kunder som går ut fel väg ska generera larm
- larmsystem ska själv förstå att nu är lokalen tom och borde vara pålarmad. Då ska systemet larma på av sig själv. Nattlås ska låsa sig själva om personalen glömde det.
SafeTeam arbetar hela tiden med produktutveckling, smarta lösningar och enkelhet för era slutanvändare i fokus. Självklart med höga krav på kvalitet och livslängd. Fråga oss gärna om detta så berättar vi mer!
Support och utbildning
Vi förstår att slutanvändarna kanske inte använder all säkerhetsteknik varje dag och därför behöver hjälp emellanåt. Därför erbjuder vi support och hjälp på distans, via våra koordinatorer på telefon eller med tekniker som kommer ut.
Online-tjänster
Fler och fler av våra kunder väljer några av våra online-tjänster, där vi fullt ut kan hjälpa till, läs gärna mer om Kamera Online och Passage Online.
Säkerhet för obemannade butiker
Ska ni etablera obemannade butiker? Vi har erfarenhet av över 100 obemannade butiksetableringar och kan hjälpa er utforma ert butikskoncept för detta.
Kontakta SafeTeam Retail- & Rikskunder
Vi berättar gärna mer om våra säkerhetslösningar för rikstäckande företag och butikskedjor. Kontakta oss på SafeTeam Retail- & Rikskunder på Tel. 010-762 62 00 eller retail@safeteam.se
Jobbar du med upphandling?
Ta hjälp av vår checklista för säkerhetsupphandlingar
Ska du upphandla säkerhet inför ett större projekt eller ramavtal?
Vi har tagit fram en checklista med branschspecifika krav i säkerhetsbranschen. Ta hjälp av checklistan då du tar fram förfrågningsunderlaget för din upphandling.
.
Vi på SafeTeam är gärna behjälpliga vid framtagning av förfrågningsunderlaget för din upphandling. Ta hjälp av checklistan eller kontakta någon av våra experter!
Victor Muszynski
ansvarig för upphandlingar på SafeTeam
.
Vill du bli kontaktad?
Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så kontaktar vi dig inom kort.